Процедури, пов’язані з будівництвом – Крок 9: Гарантійний період

Прийом нового будинку та гарантії якості

Новий будинок готовий. Клієнт і будівельник оглядають будинок і перевіряють якість виконаних робіт. Клієнт, витративши значні кошти на будівництво, ретельно стежив за якістю на кожному етапі. Оскільки все виглядає добре, клієнт задоволений результатом. Після цього складається акт прийому-передачі, за яким будівельник офіційно передає виконані роботи клієнту.

Однак, для додаткової впевненості в тому, що якість будівельних робіт буде збережена і не буде прихованих дефектів, клієнт може вимагати гарантії. У будівельній галузі поширеною практикою є надання гарантійного терміну в 2 роки на всі роботи, виконані за договором будівельного підряду, починаючи з моменту передачі об’єкта клієнту. Окрім цього, кращі забудовники пропонують додаткову гарантію на 10 років на дерев’яні несучі конструкції.

Гарантійне обслуговування

Після будівельний гарантійний період надає клієнту додаткову впевненість у тому, що підрядник виправить будь-які виявлені дефекти за власний рахунок і у встановлені терміни. Зазвичай у договорі будівельного підряду вказується, як саме потрібно повідомляти про дефекти та як їх будуть усувати.

Гарантійні зобов’язання часто включають вказівку про час, протягом якого представник забудовника повинен приїхати, оглянути дефект і визначити, чи підлягає він гарантійному ремонту. Це може викликати суперечки між сторонами щодо того, на які роботи поширюється гарантія, але зазвичай домовленість досягається. Якщо сторони досягли згоди щодо дефекту, підрядник інформує клієнта про час, до якого дефект буде усунуто, і узгоджується більш точний графік виконання робіт.

Класичне рішення полягає в тому, що забудовник реагує якомога швидше на серйозні дефекти, що порушують життєдіяльність, тоді як інші незначні дефекти збираються і усуваються за один раз безпосередньо перед закінченням гарантійного терміну.

На жаль, для замовника усунення дефектів протягом гарантійного терміну завжди є дещо незручним через необхідність організувати доступ підрядника на об’єкт, підняти меблі, провести післябудівельне прибирання і т.д. Тому варто, де це можливо, сконцентрувати всі дефекти та ремонтні роботи на одному етапі.

Відповідальність замовника протягом гарантійного терміну

Гарантійне обслуговування охоплює ремонт дефектів, пов’язаних з будівництвом, або пошкоджень, спричинених будівельними роботами. Проте будь-які дефекти, що виникли через неналежне обслуговування, неправильне використання матеріалів або неправильне обладнання, не покриваються гарантією.

Важливо, щоб клієнт ознайомився з усіма інструкціями з експлуатації та обслуговування, які передав забудовник, щоб уникнути порушень вимог гарантійного терміну та забезпечити збереження гарантії в силі. Дотримання цих інструкцій допоможе уникнути непорозумінь і забезпечить, що гарантія буде чинною у випадку виникнення дефектів, які підпадають під її дію.