Ви хочете будувати як генеральний підрядник чи бути менеджером проекту?

Ви хочете будувати як генеральний підрядник чи бути менеджером проекту? Це одне з перших питань, яке виникає при плануванні будь-якого великого будівельного проекту. Чи варто доручити все будівництво одному підряднику, створюючи “єдиний офіс”, або ж взяти на себе роль менеджера проекту і самостійно організувати роботу різних підрядників?

На перший погляд здається, що, організувавши роботу самостійно, можна досягти значної економії, оскільки сума контрактів різних (субпідрядників може бути вигіднішою, ніж комплексна пропозиція від головного підрядника.

Однак, при глибшому розгляді управління проектом може виявитися, що це не так. Давайте детальніше розглянемо деякі завдання, які необхідно виконувати під час управління проектом.

У ролі менеджера проекту потрібно виконувати наступну роботу:

  • Управління проектами з проектування. Це включає організацію цінових пропозицій, узгодження обсягів робіт, укладання контрактів, перевірку креслень, уточнення деталей та коригування креслень, порівняння виконаних креслень та виявлення розбіжностей, приймання робіт тощо.
  • Планування загального графіку робіт та плану фінансування/бюджету проекту.
  • Розбивка робіт на логічні та хронологічні етапи, оцінка можливості паралельного виконання робіт та технологічних вимог до робіт, і, виходячи з цього, розробка плану закупівель.
  • Відповідно до плану закупівель, спланувати закупівлю за контрактом: підготувати листи-запрошення до участі в тендері, визначити конкретні межі робіт та всі необхідні вимоги, підготувати тендерні таблиці, розрахувати обсяги або вказати інші істотні умови, включаючи основні умови контракту, яким повинен відповідати підрядник, і запитати цінові пропозиції від щонайменше 3-5 учасників тендеру на кожну ділянку робіт.
  • Опрацювати отримані цінові пропозиції, створити таблиці порівняння пропозицій, провести переговори або запити на роз’яснення щодо робіт, включених до цінової пропозиції. Звести всі отримані пропозиції в одну таблицю для порівняння та відібрати компанії для подальшого уточнення пропозицій або початку процесу укладання контракту.
  • Надати контракти підрядникам, визначити графіки виконання робіт, умови контракту, умови оплати та всі інші необхідні деталі, а також підписати контракти.

У процесі будівництва постійно необхідно координувати графіки роботи підрядників відповідно до фактичної ситуації. Це особливо важливо, коли деякі роботи виконуються із затримкою, що може призвести до зміщення графіків. Потрібно розподіляти робочі фронти між підрядниками на будівельному майданчику та узгоджувати нові заплановані роботи, щоб різні компанії могли працювати разом злагоджено і не заважати одна одній.

Це лише деякі з завдань, які доводиться виконувати керівнику проекту під час підготовки та будівництва будівлі. Загалом, роль керівника проекту включає не тільки трудомістку та об’ємну адміністративну роботу, але й вимагає хороших будівельних знань та досвіду. Крім того, набагато складніше забезпечити гарантії та чітку підзвітність за різні роботи, коли їх виконують різні підрядники.

На практиці мало хто з підрядників будує свої будинки в ролі керівника проекту, надаючи перевагу роботі з одним підрядником. Оптимальним варіантом є вибір єдиного забудовника, а не розподіл обов’язків між різними підрядниками.