MENÜÜ
Прийом нового будинку та гарантії якості
Новий будинок готовий. Клієнт і будівельник оглядають будинок і перевіряють якість виконаних робіт. Клієнт, витративши значні кошти на будівництво, ретельно стежив за якістю на кожному етапі. Оскільки все виглядає добре, клієнт задоволений результатом. Після цього складається акт прийому-передачі, за яким будівельник офіційно передає виконані роботи клієнту.
Гарантійний строк
Згідно законодавству України, гарантійний строк за договором будівельного підряду становить 10 років (частина 1 ст. 884 Цивільного Кодексу України).
Цей строк та його зазначення у договорі надає клієнту додаткову впевненість у тому, що підрядник виправить будь-які виявлені дефекти за власний рахунок і у встановлені терміни. Зазвичай у договорі вказується, як саме потрібно повідомляти про дефекти та як їх будуть усувати.
Гарантійні зобов’язання також можуть включати вказівку про час, протягом якого представник забудовника повинен приїхати, оглянути дефект і визначити, чи підлягає він гарантійному ремонту. Аби уникнути суперечок, варто оговорити ці моменти на етапі переговорів перед підписанням договора, і якому можуть бути зазначені гарантійні випадки та ті, що ними не вважатимуться. Якщо сторони досягли згоди щодо дефекту, підрядник інформує клієнта про час, до якого дефект буде усунуто, і узгоджується більш точний графік виконання робіт.
Класичне рішення полягає в тому, що забудовник реагує якомога швидше на серйозні дефекти, що порушують життєдіяльність, тоді як інші незначні дефекти збираються і усуваються за один раз безпосередньо перед закінченням гарантійного терміну.
На жаль, для замовника усунення дефектів протягом гарантійного терміну завжди є дещо незручним через необхідність організувати доступ підрядника на об’єкт, підняти меблі, провести післябудівельне прибирання і т.д. Тому варто, де це можливо, сконцентрувати всі дефекти та ремонтні роботи на одному етапі.
Відповідальність замовника протягом гарантійного терміну
Гарантійне обслуговування охоплює ремонт дефектів, пов’язаних з будівництвом, або пошкоджень, спричинених будівельними роботами. Проте будь-які дефекти, що виникли через неналежне обслуговування, неправильне використання матеріалів або неправильне обладнання, не покриваються гарантією.
Важливо, щоб клієнт ознайомився з усіма інструкціями з експлуатації та обслуговування, які передав забудовник, щоб уникнути порушень вимог гарантійного терміну та забезпечити збереження гарантії в силі. Дотримання цих інструкцій допоможе уникнути непорозумінь і забезпечить, що гарантія буде чинною у випадку виникнення дефектів, які підпадають під її дію.